Holidays in Black And White

Voilà encore un petit post Photo pour vous montrer mes nouvelles expérimentations... Deuxième pellicule Noir&Blanc développée, résultat toujours un peu bizarre, avec cette fois une qualité vraiment basse, probablement due à une erreur dans les doses de chimie. Mais enfin, ça donne un petit côté nostalgique à mes photos, on dirait de vieux clichés de 1920 retrouvés dans un tiroir :D Au niveau des thèmes, c'est vraiment du quotidien : soirée du nouvel an, vacances en Auvergne avec Alex... Contrairement à mes photos numériques, je ne cherche pas à en faire des photos forcément cadrées, soignées... Je préfère qu'elles soient des souvenirs, que j'aurais un peu participé à créer, aidé à sortir de leur coquille.
N'hésitez pas à me donner votre avis !

Here's another photo post in order to show you my last experiments... I developed a second black&white film, the result is still a little weird, this time the quality is really bad - it's probably due to a mistake in the chemistry quantities. But oh well, it gives a little nostalgia to my photos, they kind of look like old pictures of the 1920s, found in a forgotten drawer... About the themes, it's really daily stuff here : New Year's Eve party and my holiday in Auvergne with Alex. Unlike my digital pictures, I don't want those to be perfectly centered and polished. I want them to be like memories I would have participated to create, helped to go out of their shells. 
Please tell me what you think ! :)




People at my place for New Year's Eve







Auvergne, France

XOXO,
Blanche

1 commentaire:

  1. Great photos! I like that they are black and white :)


    http://atleastblog.blogspot.co.uk/

    RépondreSupprimer